Shkup, 13 nëntor 2022 (MIA) – Filmi ka një ndikim të madh në zhvillimin e njohurive kreative, kritike dhe kulturore, aftësive dhe kompetencave të ardhshme te fëmijët, dhe sipas ekspertëve është një mjet po aq efektiv për forcimin e motivimi për të mësuar. Megjithatë, me ritme të ngadalta ky art kulturor po përpiqet të gjejë vendin e tij në procesin formal arsimor në vend.
Sipas drejtorit të Festivalit të Filmit Rinor “Xhifoni Maqedonia”, Darko Basheski, Arsimimi filmik është aftësia për të kuptuar dhe analizuar filmin dhe gjuhën e tij filmike, me të gjitha karakteristikat dhe format e tij të shprehjes si medium për krijim dhe si art.
Në një deklaratë për MPB-në, Basheski sqaron se arsimimi filmik është njohuri dhe vetëdije gjatë zgjedhjes së filmave për të parë, aftësi për të parë dhe analizuar në mënyrë kritike përmbajtjen e tyre, si dhe të kuptuarit e mënyrës audiovizive të të shprehurit dhe aftësinë për të manipuluar shikuesit duke përdorur burime teknike. apo manipulim në përdorimin e gjuhës së filmit.
-Meqenëse shprehja audiovizuale dhe monitorimi i përmbajtjes video është bërë i përditshëm, sot është pothuajse njëlloj e mundur të flitet për arsimimin audiovizual dhe sigurisht që lidhet edhe me arsimimin mediatik ose, në përgjithësi, arsimimin dixhital. Gjuha e filmit në njëqind vitet e fundit është bërë gjuhë e veçantë audiovizuale e komunikimit, me përparësi të madhe ndaj gjuhëve të tjera të folura, sepse është ndërtuar si gjuhë më universale dhe më me ndikim për komunikim në nivel global, shpjegon Basheski.
Daniela Stankovska Plaçkovska nga Agjencia e Filmit thotë se filmi fpërveç argëtimit ofron edhe edukim, i cili ndikon fuqishëm në mendjen, por edhe në shqisat e fëmijëve.
Ajo shpjegon se të rinjtë kanë interes të kuptojnë se çfarë është specifike dhe karakteristike e filmit.
– Të rinjtë janë të interesuar ta përjetojnë filmin jo vetëm si një eksperiencë personale, por edhe si një proces bashkëpunues (eksperiencë në kinema). Ata janë të interesuar të mësojnë përmes filmit, por edhe të fitojnë njohuri, aftësi dhe kompetenca të ardhshme. Ata janë të interesuar të diskutojnë filmin nga një këndvështrim kritik, estetik, emocional, kulturor dhe krijues (korniza kritike), janë të interesuar të marrin informacion përmes filmit, duke rritur ndërgjegjësimin për temat sociale, sociale dhe historike, gjë që reflektohet në të mësuarit, d.m.th aftësi për të menduar, hulumtuar, mësuar për filmin si profesion të ardhshëm, thotë Stankovska Plaçkovska për MIA.
Që të rinjtë të njohin filmin, Basheski sqaron se duhet të mësojnë të zgjedhin me vetëdije dhe t’i “lexojnë” saktë përmbajtjet audiovizive, përkatësisht të dinë t’i kuptojnë dhe analizojnë me të gjitha mjetet shprehëse të gjuhës filmike.
Hapi tjetër, thotë ai, është të mësojmë të konsumojmë në mënyrë kritike përmbajtjen video si shikues dhe të mësojmë të shprehemi siç duhet si krijues, duke krijuar përmbajtjen e tyre audiovizive që ka një mesazh të qartë.
Të rinjtë tregojnë interes për festivalet e filmit
Në këtë vend të rinjtë kanë mundësi të vizitojnë festivale të ndryshme të filmit, të cilat në mënyrën më të mirë mund t’i afrojnë me artin filmik dhe aktualisht një nga festivalet më të mëdha të këtij lloji është “Xhifoni Maqedoni”, i cili këtë vit u mbajt nga 5 deri në 10 tetor.
Përmes këtij festivali, siç sqaron Basheski, nxënësit përveç arsimimit filmik, fitojnë edhe aftësi të të menduarit kritik, zhvillojnë kreativitetin dhe aksionin rinor.
– Festivali mbahet gjatë gjashtë ditëve të festivalit, ku pjesëmarrësit e rinj janë njëkohësisht një juri që përzgjedh filmat më të mirë të festivalit në tre kategori mosha. Programet u zhvilluan në Kinematekën e Maqedonisë së Veriut për nxënësit e shkollave fillore nga klasa e pestë deri në të gjashtën dhe në MCC për nxënësit e shkollave të mesme. Çdo ditë shfaqen filma të përzgjedhur të shkurtër dhe të metrazhit të gjatë dhe më pas do të diskutohet për filmat me tematikë që prekin të rinjtë, shton Basheski.
Siç informoi ai, këtë vit janë ofruar nëntë punëtori të ndryshme kreative në 15 grupe, të udhëhequra nga mentorë me përvojë, të cilët gjatë pesë ditëve të punës kanë punuar me të rinjtë në zhvillimin e ideve dhe krijimtarisë dhe në ditën e fundit në mbylljen e festivalit. , ata treguan rezultatet e punës së tyre.
Kinoteka organizonte punëtori të artit, muzikës dhe filmit për më të rinjtë, ndërsa për nxënësit e shkollave të mesme në QKM kishte punëtori për fotografi, montazh video, animacion, dizajn dixhital, vizatim të librave komik dhe incizim video në një kornizë.
Për shkak të pandemisë, në vitin 2020 festivali u zhvillua në një edicion online, dhe në vitin 2021 me pjesëmarrje të kufizuar në vetëm 30 për qind të numrit të vendeve në salla.
-Për të mbushur boshllëkun e dy brezave, këtë vit u lançua një iniciativë e re e quajtur Ditët e Filmit Gifony, ku çdo të shtunë fëmijët mund të shikonin një film, të diskutonin mbi filmin, të takonin kineastët e rinj. Aktivitetet vazhduan në Klasën e Filmit, punëtori e udhëhequr nga regjisorja Maria Xhijeva, sqaron për MIA-n Basheski.
Ai shtoi se interesimi dhe aktivitetet vazhdojnë edhe pas festivalit edhe në qytete të tjera të vendit. Siç tha ai, në vitet e kaluara janë mbajtur festivale dyditore në 22 komuna me emrin “Jifoni udhëton”, ndërsa aktualisht jemi duke u përgatitur për dy edicione të tjera në Kriva Pallankë dhe Negotinë.
Përfitimet e futjes së filmit në procesin arsimor
Daniela Stankovska Plaçkovska është pjesë e grupit punues për arsimim filmik, i cili është pjesë e Rrjetit për Arsimim Mediatik.
Që nga formimi i tij në dhjetor të vitit të kaluar, siç ka përmendur ai, qëllimi kryesor i këtij grupi punues është që edukimi filmik dhe filmi të jetë pjesë e kurrikulës në arsimin formal – fillor dhe të mesëm.
Ajo për MIA informoi se tashmë është hartuar një propozim për një tekst hulumtues, i cili sipas një metodologjie të përcaktuar saktë përfshin të dhëna sasiore dhe cilësore – analiza dhe studime që përfshijnë qasje dhe aktivitete në nivel evropian në këtë fushë, dhe kanë për qëllim fëmijët. dhe të rinjtë, duke identifikuar nevojën për përfshirjen e arsimimit filmik dhe filmit në edukimin formal, rezultatet dhe vërejtjet përmbyllëse.
Në këtë kuadër, në kuadër të Ditëve të Alfabetizmit Mediatik, u organizua një shfaqje falas e filmave me temë për fëmijët e shkollave fillore, me shfaqje në kinematë Milennium, Kinoteka dhe Cinepleks.
– Interesimi i të rinjve për këtë aktivitet, por edhe i shkollave dhe mësuesve ishte vërtet i madh. Për kënaqësinë tonë, sallat e kinemasë ishin plot dhe nëse flasim me shifra, atëherë mund të themi se ky është aktiviteti i parë në vendin tonë ku tetë shfaqjet e tre filmave tematikë u ndoqën nga gjithsej 2139 nxënës nga 20 shkolla fillore. nga gjashtë komuna të Shkupit, shton Stankovska Plaçkovska.
Ky aktivitet, siç thekson ai, tregoi sefëmijë, përveç filmave aktualë dhe blockbusters (filma artistikë dhe të animuar), janë të interesuar edhe për filmat evropianë nëse u jepet akses dhe disponueshmëria për ta.
– Në këtë aktivitet përfshimë dy filma danezë dhe një italian, nga të cilët dy filma të metrazhit të gjatë dhe një film i gjatë i animuar. Dy nga filmat janë dubluar në maqedonisht, ndërsa një në italisht me përkthim maqedonisht. Nga interesimi për shfaqjet, nga reagimet e vetë fëmijëve gjatë shfaqjes së filmave, si dhe nga bisedat e fëmijëve me psikologët për një temë të caktuar, pamë se nxënësit janë të hapur ndaj një game të gjerë filmash. pavarësisht nëse janë pjesë e kinematografisë kombëtare, evropiane apo botërore, shpjegon Stankovska Plaçkovska.
Ajo shton se disa nga fëmijët patën mundësinë të zbulojnë dhe njohin për herë të parë filmin evropian, ta përjetojnë atë, por edhe të kuptojnë kuptimin e filmit dhe tekstet me imazhin lëvizës që konsumuan.
– Besojmë se i kemi inkurajuar dhe inkurajuar që në të ardhmen të kenë qasje në një gamë më të gjerë filmash, si dhe i kemi nxitur të mendojnë, por edhe të diskutojnë hapur mënyrat se si e kanë përjetuar filmin dhe temën që trajton, d.m.th. të përfshihen në film nga perspektiva kritike, estetike, emocionale dhe kulturore, shpjegon Stankovska Plaçkovska
Filmi në arsim të futet sistematikisht
Që fëmijët ta kuptojnë realisht filmin si një degë tjetër të kulturës që ka një rëndësi të pashmangshme për zhvillimin e tyre, ai duhet të bëhet pjesë e procesit mësimor.
Përfitimet mund të jenë të mëdha, vetëm nëse futet në mënyrë sistematike.
– Përfitimet dhe rezultatet e futjes së arsimimit filmik në procesin arsimor mund të jenë të mëdha, vetëm nëse futet në mënyrë sistematike. Filmi duhet të prezantohet si një ndihmës didaktik – mjet mësimor për një lëndë specifike, por edhe si një entitet estetik më vete – një lëndë më vete. Pastaj, filmi duhet të prezantohet përmes një sërë procesesh dhe praktikash që përfshijnë tri dimensione: kreativitet, kritikë dhe kulturë, thotë Stankovska Plaçkovska për MIA-në.
Ajo shpjegon se filmi është një burim i shkëlqyer për nxënësit vizualë për të kuptuar ngjarjet historike, për të kuptuar konceptet pa pengesa, për të parë jetën përmes këndvështrimeve të ndryshme, për t’i ndihmuar ata të mësojnë një gjuhë të huaj.
-Gjithashtu, filmi si fragment vizual motivon, jep informacion, si dhe është katalizator për bisedë për një përmbajtje dhe temë të caktuar mësimore. Filmi gjithashtu ofron mundësi për të mësuar dhe përvetësuar një numër më të madh të aftësive të transferueshme si – analitike, kërkimore, aftësi për zgjidhjen e problemeve, arsyetim kritik (procesi i mendimit dhe të menduarit), imagjinatës, logjikës dhe formave që mund të kontribuojnë në memorizimin e përhershëm të njohurive konkrete, shton Stankovska Plaçkovska.
Kurse Darko Basheski është i mendimit se filmi duhet të jetë pjesë e procesit edukativo-arsimor.
– Duke parë dhe folur për filmat e ndjekur, edukimi filmik ndikon shumë pozitivisht në zhvillimin e të menduarit kritik dhe krijimtarisë tek fëmijët. Përmes edukimit formal dhe joformal të filmit, me regjistrimin e video-përmbajtjes, të rinjtë ndërtojnë arsimimin e tyre filmik dhe zotërojnë aftësitë e komunikimit përmes video-shprehjes, duke zhvilluar kështu kreativitetin e tyre dhe duke fituar kompetenca të vlefshme në jetën e tyre personale dhe shoqërore, shpjegon Basheski për MIA.
Gjithashtu, sipas Basheskit, filmi mund të përdoret si mjet jashtëzakonisht efektiv për forcimin e motivimit për mësim dhe zhvillimin e aftësive mendore dhe konjitive te fëmijët dhe maturimin e tyre.