Si është futja e Arsimimit mediatik në planprogramin në arsimin fillor dhe cilat aktivitete do të realizohen në arsimin e mesëm, ishin disa nga temat e konferencës “Arsimimi mediatik në arsim”, organizuar nga Instituti Maqedonas për Media dhe IREX si pjesë e USAID-it. Projekti për edukimin mediatik “Të rinjtë mendojnë”.
Në procesin e përfshirjes së shkrim-leximit mediatik në arsimin formal, MIM dhe IREX kanë bashkëpunuar me institucionet arsimore në tre vitet e fundit. Si rrjedhojë, në vitin 2021, Arsimimit mediatik u bë pjesë e kurrikulave të klasave I-IX dhe mbi 8000 mësues nga të gjitha shkollat e vendit u trajnuan se si të organizojnë mësimet në këtë fushë në kurrikul.
Në konferencë foli ministrja e Arsimit dhe Shkencës, Vesna Janevska, e cila theksoi se “Arsimimi mediatik u mundëson studentëve që në mënyrë të pavarur të marrin vendime dhe gjykime të bazuara në fakte. “Studentët fitojnë aftësi për të analizuar në mënyrë kritike përmbajtjen që marrin nga burime të ndryshme, ta kuptojnë atë sipas kontekstit, ta lidhin atë me informacione të tjera dhe të jenë në gjendje të vlerësojnë cilësinë e tij”, theksoi ajo. Sipas saj, është e rëndësishme të inkurajohen aktivitetet për përmirësimin e mëtejmë të sistemit arsimor në fushën e Arsimimit mediatik.
Përfaqësuesi i Zyrës së USAID-it, Jeri Dibble, e cilësoi dezinformimin si një kërcënim që mund të dëmtojë besimin në institucionet dhe vlerat demokratike. “Të rinjtë që kanë njohuri për mediat kanë potencial për të qenë qytetarë më të angazhuar, empatikë dhe më të përgjegjshëm. Le të vazhdojmë të mbështesim zhvillimin e këtyre aftësive të rëndësishme dhe të ndihmojmë të rinjtë të kenë një ndikim pozitiv në komunitetet e tyre dhe të ardhmen e shtetit, tha Dyble.
Përfaqësues nga BRO, DIC dhe MIM prezantuan aktivitetet e deritanishme në arsimin fillor. Ayshe Airulai nga BRO tregoi se studentët në klasat e shkrim-leximit mediatik zhvillojnë të menduarit kritik, komunikimin dhe aftësitë dixhitale dhe mësojnë se si të përdorin përmbajtjen mediatike me përgjegjësi. Ajo theksoi se është e nevojshme forcimi i vazhdueshëm i njohurive dhe aftësive të mësuesve, si dhe përgatitja e burimeve për realizimin e orëve. Përfaqësuesja e MIM-it, Vesna Nikodinoska, shtoi se për mësimdhënësit janë duke u përgatitur doracakë për arsimim mediatik, të cilët duhet t’i ndihmojnë ata në organizimin efikas të orëve. Ajo informoi se me mbështetjen e Projektit janë themeluar 80 klube mediatike, ku studentët mund të mësojnë për gazetarinë dhe të krijojnë produkte mediatike.
Beti Lameva nga Qendra Shtetërore e Provimeve prezantoi gjetjet e testeve shtetërore të nxënësve të klasave të treta dhe të 5-ta, të cilat tregojnë se nxënësit duhet të mësojnë të dallojnë, kuptojnë dhe vlerësojnë përmbajtjet mediatike, por edhe të krijojnë mesazhe mediatike. “Duhet t’i inkurajojmë studentët të mendojnë në mënyrë kritike, të zgjidhin probleme, të zbatojnë njohuritë në situata reale”, shtoi Lameva.
Hulumtimin për nivelin e arsimimit mediatik te nxënësit e shkollave të mesme të vitit të parë dhe të dytë e prezantoi drejtori i Agjencisë për shërbime mediatike audio dhe audiovizuele, Zoran Trajçevski. Sipas gjetjeve, studentët përdorën një nivel të moderuar të të menduarit kritik, ku shumë ishin në gjendje të identifikonin dezinformatat, por u mungonin aftësitë për të verifikuar origjinën e përmbajtjes në internet; ishin të aftë në përdorimin e pajisjeve dixhitale, por kishin një kuptim të kufizuar të privatësisë dhe sigurisë së të dhënave. “Ka nevojë për një integrim më të plotë të Arsimimit mediatik në sistemin arsimor, me fokus në aftësitë praktike dhe të menduarit kritik, trajnimin e mësuesve, si dhe zbatimin e fushatave ndërgjegjësuese,” vuri në dukje Trajçevski.
Dejan Dokuzovski, drejtor i projektit “Të rinjtë mendojnë”, foli për hapat e mëtejshëm në lidhje me përfshirjen e shkrim-leximit mediatik në arsimin e mesëm. Ai theksoi se me këtë, arsimimi mediatik do të përfshihet në të gjitha nivelet e arsimit formal, duke pasur parasysh se tetë fakultete tashmë janë duke zhvilluar module apo lëndë zgjedhore në këtë fushë përmes aktiviteteve të realizuara nga IREX dhe Instituti për Studime të Komunikimit.
Kjo konferencë është pjesë e manifestimit global të Ditëve të UNESCO-s të Arsimimit mediatik, që këtë vit organizohet me moton “Shkëlqimi mediatik dhe informativ për informim në interes të publikut”.